torstai 11. tammikuuta 2018

&%!"!&% Zooplus.fi

Zooplussalla on ollut kuukausia ja kuukausia ongelmia tilatun toimittajan vaihdosta.


Olen jo aiemmin laittanut palautetta heidän fb-sivuille. Vastauksen myötä meille tuli Zooplussan kanssa bänät.  Me tarvitaan kotiinkuljetus, piste. Jos tahtoisin paketit postiin, tilaisin ne postiin. Lisäksi huomasin, että maksamani DPD:n kuljetusmaksua ei oltu hyvitetty tai otettu minuun yhteyttä vaan itse jouduin ne hyvärit pyytämään. En tykkää. Ja jos palvelua ei voida toimittaa, miksi se on sitten tarjolla?

Vastaus.
Nyt törmäsin seuraavaan Zooplussan sivuilla.

Ongelmat korjattu. Kiva.
Tästä riemastuneena laitoin ruokatilauksen sisään, maksoin DPD:n kuljetusmaksun ja aloin jännäämään.

Ne on DHL:n kuljetuksessa. TAAS. Laitoin taas kerran viestiä heidän asiakaspalveluun:

Moi,

 Vaihdotte taas tuon toimittajan, maksoin DPD:n toimituksesta. Laittanette hyvityksen, kiitos.


tässä vastaus:


Hei Taru,

kiitos viestistäsi ja palautteestasi koskien tilauksen 101905257 toimitusta.

Tilaukseen 101905257 olit valinnut kuljetusyhtiöksi DPD:n mutta logistisista syistä se oli vaihdettu DHL/Posti kuljetukseksi. DPD:n palvelusta maksamasi 0,99 euroa on hyvitetty asiakastilillesi.

Ilmoittaisitko ystävällisesti vielä kerran IBAN -tilinumerosi, jotta voisimme suorittaa hyvityksen pankkitilillesi.

Ilmoitamme muutoksesta aina lähetysvahvistuksen yhteydessä asiakkaalle ja olemme toimitusehdoissa varanneet oikeuden kyseiseen muutokseen. Asiakkaan valintaa kuljetusyhtiön suhteen kunnioitetaan ja se vaihdetaan ainoastaan painavista logistisista syistä. Ikävä kyllä kuljetusyhtiön vaihto ilmenee vasta kun tilaus on jo pakattu ja lähetetty.

Ystävällisin terveisin,
Jan
zooplus.fi-asiakaspalvelu

Puh: +358 974 79 0057 (ma-pe 08:00-18:00)
https://www.zooplus.fi/contact/


Kiitos kaikesta, Zooplus.fi.

Itse varaan nyt oikeuden siirtyä käyttämään toista firmaa kissojemme ruokien tilauksiin epämääräiseksi ajaksi. Kissanhiekat tulikin Mustin ja Mirrin palvelun kautta.

Yhteistyöni kyllä jatkuu edelleen, koska kodittomat tarvitsee. Jos sinä edelleen ostat Zooplussalta niin kiitän jo etukäteen linkin kautta ostoksille menoa.
(Jos tuo toimitushomma saadaan toimimaan kuten ennen, niin meikäkin sujahtaa taas ostoksille samantien.)

Miten teillä on Zooplussan toimitukset sujuneet ?











32 kommenttia:

  1. Mä tilaan vain työpaikalle. Vahtimestarit 8-20, vähintään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kevyemmät ruokapaketit voisikin tilata duuniin ja roudata niitä parin päivän ajan kotiin. Mutta kissanhiekka. Not possible.

      Poista
  2. Meillä ovat tulleet aina nopeasti kotiovelle. Harvemmin meilläkään kukaan päivällä kotona on, mutta on haettu sitten postista, mikä ei meillä ole ongelma, kun miehellä on auto ja postin palvelupiste joka päivä auki kymmeneen.

    Viimeksi olivat pakettia toimittaessa koettaneet soittaakin, mutta miehellä oli juuri ollut potilas, niin eivät olleet sitten tavoittaneet. Me kun tilataan nuo aina miehen tiedoilla, niin ei tarvitse minun olla mukana tai kirjoitella valtakirjoja silloin kun postille päätyvät. Kun en miäkään noita lähde bussilla ominpäin hakemaan.

    Mutta me kyllä aina valitaan tuo, että menevät sitten postiin, kun meidän monesti helpompi hakea sieltä, kuin sumplia toimitusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on muutaman kerran käynyt hyvä tuuri, kun Posti on aamulla soitellut ovea ja mulla onkin ollut vapaapäivä. Puhdas vahinko, mutta hyvä sellainen ;)

      Viimeisin ruokatilaus Bitibasta (ilmeisesti Zooplussan sisaryhtiö) piti tulla DPD/Post Nord-combolla, mutta ei tullutkaan. 17 kiloa ruokaa palautuu Saksaan, koska yritin kerran käydä sen postista hakemassa, postin systeemit oli sen mogannut ja paketti ei kuulemma ollut Postissa (oli se ). Soitin postiin, selvittelin ja koska Posti toimittaa paketin ainoastaan päiväsaikaan, enkä ehdi sitä hakemaan kuin vasta liian myöhään. Paketti siis lähtee takaisin Saksaan.

      Poista
  3. Maalla postipoika toi paketin kuistille ja jätti siihen odottamaan kotiintulijoita. Kaupungissa ei ole niin helppoa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Post Nordin kanssa pystyi kanssa noita sopimaan, Postin kanssa tietty ei kun heidän palveluun ei soittaminen kuulu.

      Poista
  4. Juuri tappelen Zooplussan kanssa kun toistamiseen osa tilauksesta on annettu GLS-nimisen firman toimitettavaksi, ja sieltä ei paketin seurantatietojen mukaan edes yritetä kotiintoimitusta vaan viedään suoraan postiin. Viimeksi sain sitten zooplussalta kuitteja vastaan korvattua postista tilatun kotiintoimituksen, mutta alkaa kyllä koko touhu ottaa jo vähän kaaliin. (vaikka oikeastihan tää on mulle parempi vaihtoehto kuin DHL/posti kun kerran sen kotiintoimituksen oikeasti saa :P )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joku hei muuten FB:ssä oli soittanut suoraan tonne GLS:ään ja saanut toimituksen sovittua ?
      Miten sulla kävi? Ja miten hitossa tää on nyt mennyt näin vaikeaksi?

      Poista
  5. Hyvissä ajoin joulun alla tehty tilaus ei koskaan saapunut, siitä kun aloin kyselemään niin olikin palautunut zooplussalle takaisin. Sain tiukan viestin, jossa pyydettiin korjaamaan osoite oikeaksi, heh tietty on ollut sama jo 15 vuotta. Tilasin uusiksi, mutta siitä jäikin sitten paljon tavaraa tulematta. Jäi meidän kissat ja myös kissa ja pupu lapsenlapset ilman jouluherkkuja. En tiedä tilaanko enää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on asiakaspalvelulle aikamoinen haaste paikkailla noita napakoita ja nenäkkäitä vastauksia. Itse olen logiistikan ammattilainen, tiedän miten hommat toimii ja tiedän, että juttuja voi käydä. Mulla ei tulisi mieleenkään ohjailla asiakasta noin, kuten sulle on sanottu! Tai kuten mulle ...

      Harmistus on suuri, kun tilaukset menevät plörinäksi. Se, että on huokeat hinnat ei silti ole se ainoa kriteeri, miksi johonkin paikkaan rahansa ohjaa.

      Nythän kuulemma Zooplussan toimitusongelmat on oikeasti ohi ja he lähettelevät alekoodia asiakkailleen. Meillekin tuli, taidan vielä kerran uskaltautua.

      Poista
  6. Mä en valitettavasti voi tilata zooplussasta lainkaan, koska niiden kuljetus on tosiaan aivan älytöntä. Kaksi kertaa yritin, ja toisella kerralla kuljettaja kyllä soitti (ekalla ei ottanut mitään yhteyttä), mutta ehdotti, että jättäisi paketin Korppoon Galtbyn lossirantaan - paikkaan, jota kautta kuljen ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Siellähän paketti olisi varmaan kiltisti odottanut pari kuukautta, hehe.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tietty, sulla on vielä sitten noihin toimituksiin toi saarilisä !

      Poista
  7. Tilaan aina alle 10 kg lähetyksiä, koska yleensä olen joutunut hakemaan ne postista, vaikka olisin ollut koko ajan kotona. Meillä on koodilukko muttei ovipuhelinta ja ilmeisesti postimies ei edes yritä rappuun. Nyt kyllä juuri eilen aamulla paketti tuotiin kotiin klo 8. Jos tilaan hiekkaa, niin sitten Mustista ja Mirristä, sieltä tulee kaikki perille moitteetta. Jokin aika sitten tilasin 20 kg paketin verkkokauppa.comista, mutta tuntui liian raskaalta sen paketin retuutus postista, pitäisi vissiin aloittaa voimaharjoittelu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tilasin nyt hiekat Mustista ja Mirristä, postipoika kantoi ne eteiseen asti. Olen tyytyväinen.

      Taktikointi paketin koon aknssa on kyllä ainoa vaihtoehto, jos paketit menee Postiin. Mullakin kun ruokatilaus on aina iso ( kumminkin 4 kissaa ) niin en yksinkertaisesti jaksa edes kantaa niitä lootia asiamiespostista ulos.

      Poista
  8. Meidän 10 vuoden suhde Zooplussaan tuli edellisen tilauksen kanssa päähänsä, kun tuon toimitussekoilun kanssa meni hermot. Tänään tuli eka paketti kilpailijalta ja postaus kanssa tulossa aiheesta kunhan saan aikaiseksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nythän Zooplus on ilmoittanut, että ongelmat on ohi ja tilattu toimittaja hoitaa paketit perille. Lisäksi tuli 10 % alekoodi.

      On niillä oikeasti tainnut tuntua liikevaihdossa toi monen kuukauden sekoilu, kun yrittävät nyt suht' agressiivisesti promota itseään. Enkä ihmettele, moni jättää paketit Postiin lojumaan ja Zooplus maksaa vielä palautuksien kulutkin...

      Poista
  9. Onpas hassua. Meillä toiminut aina moitteettomasti ja tullut supernopeasti perille ilman mitään ongelmia. Tässä vaiheessa pitäisi varmaan koputtaa puuta:D

    Tasan kerran tai kaksi kuitenkin paketti on toimitettu kotiovelle asti, muuten olen hakenut sen postista, mutta tämä ei haittaa itseäni ainakaan ollenkaan - yhden kissan taloudessa harvemmin tulee tilattua valtavia ostoksia. Ymmärrän kyllä harmituksen isompien tilausten kanssa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun tilaukset painaa minimissään 15 kg ja yleensä paljon enemmän. Postiin on 1.5-2 kilsaa ja auto ei ole aina käytettävissä ( useimmiten kyllä on, mutta pakettien painot taas on liian isot yhden tädin kannettavaksi). JA toki mulla on purnattavaa tosta asiamiespostista, kun oma, oikea Posti noin 300 metrin päästä suljettiin ja se siirettiin kauas. Mistä ei meinaa parkkipaikkoja saada. Äh ;)

      Poista
  10. Kotiovelle on tuotu, silloin kun tilailtiin, mutta nyt ei olla vähään aikana tilailtu tuolta. Kyllä olisi mennyt vati täälläkin.

    Kivaa viikonloppua kaikille teille karvaisille <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä Postikin toimittaa paketin kotiin, mutta niillä on sellainen soppari, että toimitus työpäivän aikana. olin ehkä vähä nepäselvä tossa ragessani ;)
      Postnordin soppariin taas kuuluu soitto/tekstari asiakkalle ja toimitusaika sovitaan. Paketin saa siis kotiin asti, iltaisinkin.
      Vähän olen myöhöässä vastailemassa näihin kommentteihin niin kiitän kauniisti ja toivotan teille kovasti kivaa loppuviikkoa ja pusuja teidän karvaisille <3

      Poista
  11. Zooplus voisi kyllä poistaa Postin osalta tuon kotiinkuljetusmahdollisuuden kokonaan, kerran se ei vaan skulaa. Luulisin, että postilaisiakin ärsyttää kuljetella (kuljettelevatko aina?) paketteja, joita kukaan ei ole vastaanottamassa tiedonpuutteen vuoksi... :(
    Ite käytän kuitenkin postia, koska sen kanssa sentään tietää, mihin toimittamaton paketti päätyy ja mistä sen lopulta saa itse haettua. (toisin kuin paikallisen dpd:n kanssa.) Eli kotiin on useimmiten yritetty toimittaa, mutta kun töissä on pakko käydä, jos toimitusaika on lavea, esim. 21.-22.12. Ja tuolloinkin tilaus oli yritetty toimittaa jo 20.12.! Emmä voi kotona sitä päivystää koko viikkoa. :O Hiekat oonkin aina ostanut M&M:stä, siellä on usein hyviä tarjouksia eri hiekoista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti niiden olisi järkeistettävä niiden vaihtoehtoja, koska näin on kaikilla paha mieli !

      Mutta että teillä DPD toimii noin?!? Meidän suunnalla sentään puhutaan vaan muutaman tunnin aikahaitarista, sovittuna päivänä!

      Olisi se kyllä työnantajalle aikamoinen paukkku: " moi, joudun olemaan nyt viikon lomalla, kun kissoille tulee ruokaa ja hiekkaa kotiin" :D

      Musti ja Mirri hoiti meille viimeisimmät hiekat, toimi hyvin!

      Poista
  12. Meillä on ollut käytössä DPD ja suht hyvin on pelannut. Postia ei missään nimessa haluta sössimään tätäkin kuljetusta. Ärtsyä, jos vaihtavat tuosta vaan Postin "palveluihin". Meitä ei todellakaan huvita mennä jonnekin Citymarketin neuvontaan (täälä kun ei postikonttoria ole) noutelemaan painavia paketteja. Kuljetus on nimenomaan tilattu kotiin kun hiekka ja muut tarpeet painavat aika paljon. Auto pitäsi noutoa varten aina lainata.

    Viimeisin tilaus on meiltä tehty keväällä, huolestuttavaa jos tilanne on muuttunut niin, että DPD vaihdetaan tuosta vaan Postiin. Oli tarkoitus pistää tilaus vetämään tämän kuun lopussa, mutta tiedä häntä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Posti on mullekin ollut ehdoton nougou ja sinne perhanat ovat muuttaneet toimituksen nyt monta kertaa.

      Mutta! Tuhannet valitukset, liikevaihdossa nousseet kulut ( oletan, koska ihmiset eivät ole hakeneet tilattuja pakettejaan postista ja ne on lähtenyt takaisin Saksaan) ja liikevaihdon laskeminen on kaiketi nyt vaikuttanut. Zooplus on lähetellyt asiakkailleen emailejä ilmoittaen, että toimitusongelmat on selvitetty!

      Itse koitan vielä yhdellä tilauksella.

      Poista
  13. Meille on aina tullut kotiovelle vaikka oon ottanut sen vaihtiksen mistä ei tule niitä postikuluja. En muista kumpi mutta on kokeiltu molempia ja aina ne vaan tulee sinne kotiovelle. Mikä ei tietysti haittaa ollenkaan, mutta hassua että teillä ei sitten tule :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillekin, mutta ongelma on se että Postin sopparilla toimitus on päivällä ilman ilmoitusta ja sillä toisella taas sopparilla on ilmoitus ja sopiminen toimituksesta.

      Poista
  14. DPD toimii täällä tosi surkeasti, joten olen käyttänyt DHL ja Posti kombinaatiota. Minä voin kuitenkin aika hyvin pitää etäpäiviä, niin kotiinkuljetus on toiminut. Tosin viime aikoina ei ole tullut sieltä juuri mitään tilattuakaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännää, miten noin toimitushommat toimii niin erilailla eri puolilla.
      Kätevintä olisi, että kaikki pelaisi niin kun sovittu. nih.
      - Sanoo hän, joka pisti juuri uuden tilauksen sinne vetämään :D

      Poista
  15. Penan ollessa vielä ihan vaavi asuttiin Uudessakaupungissa, ja siellä DPD toimi todella hienosti, aina soitettiin etukäteen, ja kysyttiin milloin sopisi tuoda. Olin todella tyytyväinen palveluun. Sitten muutettiin Turkuun, ja sen jälkeen kaikki muuttui huonompaan. Ensimmäisen, ja varmaan toisenkin, paketin otin DPD:llä, jonka perillekuljetuksen Turussa hoitikin PostNord. Tai siis piti hoitaa. Tilatessa ilmoitin jopa ovikoodin (näkyi osoitelapussa), mutta seurannassa oli viestiä, että ei voi tuoda, kun ei pääse rappuun. Ekalla kerralla oli sentään kerrostalon alaoveen jätetty lappu, että paketti on noudettavissa jostain huutsinkuusesta, minne ei edes bussilla pääse lähelle. Sitten vaihdoin DHL:n ja sama homma, ei tullu kotiovelle, jos ei vahingossa sattunut olemaan kotona oikeaan aikaan.
    Ruotsissa toivoin, että toimisi kuljetukset paremmin, mutta ei. Kerran on soitettu ja kysytty, että sopisko tuoda vaikka töihin, jos en oo kotona, mutta muuten on sitten viety kylälle kaupan postipisteelle tai toiseen päähän kylään postikeskukseen.
    Kuljetusongelmien lisäksi ZooPlussaa vaivaa myös hajonneiden pakettien syndrooma, se alkoi jossain vaiheessa Turussa asuessamme, paketit on sen näköisiä, että niiden päällä on hypitty ja pompittu, ja on ihme, että ei ole enempää rikkoontuneita tavaroita paketeissa, eikä paketeista putoile pienimmät tavarat ulos kuljetuksen aikana.
    Vaihtoehtoinen putiikki on etsinnässä, mutta hiekka on toistaiseksi ollut pakko tilata tuolta, kun se hinta on vaan niin julman paljon alhaisempi siellä, kuin noissa vaihtoehdoissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se kyllä kummallista, ettei noinkaan yksinkertaista juttua kuin paketin toimittaminen saada kuntoon. Varsinkin, kun jossainpäin se toimii kuin unelma ja jossainpäin taas ei.

      Mulla on ollut onnea pakettien kanssa, olisko näinä 6-7 vuonna tullut vaan pari risaa lootaa. Ja nyt kun sanoin tän, niin tiedossa on seuraava risa...

      Poista
  16. Tosi kurjaa. :( Meillä ei soittele kumpikaan vaihtoehdoista, joten sillä ei ole ollut väliä. Paketit joutuu aina hakemaan Postista, jos ei ole kotona toimitusaikaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi tilanne olisi hermoille helpompi, kun ei tarvitsisi pettyä ja suuttua aina uudestaan ja uudestaan ;) Post Nord on meilläpäin ollut niin kovin hyvä toimittaja: pakettia toimittaessaankin soittavat, jos istun vielä vaikka kotimatkalla bussissa. Näissäkin tapauksissa suostuvat jättämään paketin oven taakse.

      Poista

Sana on vapaa, kiitämme kommentista :)